Linki sponsorowane

Przeprowadzenie kampanii w systemie Google AdWords jest obecnie jednym z najpopularniejszych sposobów zaistnienia w wyszukiwarce. System ostał wprowadzony w 2002 roku, ale od tego czasu bardzo ewoluował i dziś pozwala reklamodawcy na precyzyjne dopasowanie opcji do wymagań. Skuteczne kampanie AdWords wymagają kilku kwestii niezbędnych do tego, by zainwestowane pieniądze zwróciły się z nawiązką.

Po pierwsze należy ustalić kluczowe wskaźniki efektywności (KPI, ang. key performance indicators). Pomagają one w pomiarze realizacji celów organizacji, które mogą być różne i zależą od rodzaju prowadzonej działalności. Po określeniu naszych celów możemy przystąpić do ich ustawienia – z poziomu panelu Google AdWords lub też przy pomocy Google Analytics.

SŁOWA KLUCZOWE I WYNIK JAKOŚCI

Kolejnym krokiem jest analiza działań reklamowych, na którą składają się skuteczność słów kluczowych oraz zapewnienie wysokiego wyniku jakości.
Słowa kluczowe powinny przynosić jak najwięcej konwersji. Koszt konwersji powinien być opłacalny, a więc wartość współczynnika klikalności (CTR, ang. click-through rate) powinien być jak najwyższy. Warto jest również analizować takie kwestie jak ile czasu w witrynie spędzają użytkownicy wchodzący po tych słowach kluczowych na stronę oraz ile stron średnio przeglądają podczas takiej wizyty. Ponadto ważny jest również współczynnik odrzuceń, czyli procent wejść jednoodsłonowych w stosunku do wejść ogółem.

TEKSTY REKLAM

Analiza tekstu reklam przebiega podobnie jak w przypadku słów kluczowych. Warto zbadać najlepiej konwertujące reklamy, by zweryfikować, jaka treść w nich zawarta sprawdza się najlepiej.
Teksty reklam powinny zawierać informacje prawdziwe, które użytkownik z pewnością znajdzie w witrynie oraz na stronie docelowej. Należy unikać stwierdzeń ogólnikowych np. wysoka jakość czy niska cena, gdyż są to zwroty bezwartościowe. Oprócz stworzenia samej reklamy tekstowej dobrze jest dodać do niej rozszerzenia np. na temat promocji, kontaktu, czy takich spraw jak linki sponsorowane.

BUDŻET

Budżet zależy od czynników takich jak ustawienia kampanii, liczba i konkurencyjność słów kluczowych oraz ich zasięg terytorialny. jeżeli budżet dzienny będzie zbyt niski Google samo da nam do zrozumienia że nasza kampania ma ograniczenia z powodu budżetu. To z kolei wpłynie na to, że nasze reklamy przestaną być wyświetlane danego dnia i nie będziemy mogli trafiać z przekazem do potencjalnego klienta. Można to naprawić poprzez podniesienie budżetu dziennego kampanii lub też zmaksymalizowanie ruchu przy obecnym budżecie.
Oszacowanie budżetu, jaki powinniśmy przeznaczyć na kampanię, nie jest łatwe, ponieważ zależy od wielu czynników, takich jak ustawienia kampanii, liczba słów kluczowych i ich konkurencyjność czy też zasięg terytorialny. Jeśli ustalimy zbyt niski budżet dzienny, Google już po kilku dniach wyświetli nam komunikat, że nasza kampania ma ograniczenie z powodu budżetu