Jak dobrać słowa kluczowe w Kampanii AdWords?

Słowa kluczowe to niezbędny i bardzo ważny element kampanii AdWords. Poprzez ich dobór zwiększa się widoczność w Internecie i ostatecznie wpływa na efektywność sprzedaży produktów.
Kampanie AdWords pomagają we wspieraniu działań w marketingu w wyszukiwarce internetowej oraz poprawiać wyniki strategii dotychczas stosowanej. Słowa kluczowe – ich odpowiedni dobór i określenie to bardzo ważna i niekiedy czasochłonna czynność. Aby były dobrze skonstruowane i efektywne należy zwrócić uwagę na kilka zasadniczych kwestii.

Skuteczność słów kluczowych i trafność ich doboru

Najważniejszym aspektem w doborze słów kluczowych jest cel jaki dane przedsiębiorstwo chce osiągnąć poprzez prowadzenie kampanii Google AdWords. Jest to po prostu cel biznesowy naszej firmy, a więc np. sprzedaż online. Posiadając już wiedzę dotyczącą tego co chcemy reklamować należy popatrzeć na słowa kluczowe z punktu widzenia osoby, która formułuje w wyszukiwarce jakieś zapytanie względem produktu czy usługi. Warto spróbować zrozumieć jaka jest filozofia i motywacja przyszłego użytkownika, którego interesują linki sponsorowane przez nas udostępniane.

Przy prowadzeniu kampanii, w której nasze główne słowo kluczowe posiada szeroki kontekst wyszukiwania należy skupić się na jak najkonkretniejszym dopasowaniu słowa kluczowego, by uniknąć odrzucania naszego serwisu przy wejściu w przeglądarkę przez użytkownika. Szukając czegoś konkretnego w danej lokalizacji klient nie chce trafiać na stronę, która oferuje mu coś innego w innej lokalizacji. Słowo kluczowe przez nas dobrane ma więc być jak najlepiej skonstruowane i określające to co proponujemy.

Kategorie serwisu

Kategorie słów kluczowych mają być pomocne nie tylko w researchu słów kluczowych, ale także w planowaniu całej struktury kampanii na koncie Google AdWords. Jest to bardzo istotne pod kątem organizacji kampanii. Ma również ogromny wpływ na osiągniecie wysokiego wyniku jakości słów kluczowych. Tego typu wynik jakości jest odpowiedzialny za późniejszą widoczność. Wpływa również bezpośrednio na ostateczny koszt prowadzenia kampanii.

Konkurencja

Dokonując odpowiedniego doboru słów kluczowych warto zwracać uwagę na działania naszej konkurencji. Po pierwsze wziąć pod uwagę komunikację marketingową jaką stosują firmy konkurencyjne, po drugie natomiast pod kątem wyrażeń jakie są stosowane by zwiększyć widoczność. Warto również sprawdzać co firmy o podobnym profilu mają do zaoferowania i porównać to z naszą ofertą, co pozwoli dostrzec ewentualne błędy w naszej strategii.

Tags: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *